ماسک زغال یـا ماسک سیـاه بهترین محصول به منظور پاکسازی و لکه‌برداری پوست صورت است.

زغال فعال‌شده، پودر ذغال فعال برای جوش سر سیاه کـه نباید آن را با زغال معمولی اشتباه گرفت، این روزها یکی از ترکیبات رایج درون محصولات مراقبت از پوست شده هست زیرا خواص پاکسازی عمـیق پوست را دارد. پودر ذغال فعال برای جوش سر سیاه زغال فعال‌شده را درون صابون‌های صورت، ماسک‌ها، پاک‌کننده‌های مایع و حتی درون محصولات زیرسازی آرایش نیز با هدف پیشگیری از چرب شدن پوست مـی‌توان یـافت.

زغال فعال‌شده شکلی از کربن فرآوری‌شده هست که کیفیت جاذب دارد و امکان مـی‌دهد کثیفی، چربی و آلاینده‌های محیطی از پوست افراد برداشته و پاک شود. پودر ذغال فعال برای جوش سر سیاه این محصول ارزان هست و بـه راحتی درون داروخانـه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی بیشتر بـه شکل کپسول یـا پودر یـافت مـی‌شود. شما مـی‌توانید آن را با پاک‌کننده‌های آرایشی (شیرپاک‌کن) ترکیب کنید که تا تمـیزی عمـیق‌تری به منظور صورت خود بـه ارمغان آورید. البته، مـی‌توانید با استفاده از ترکیبات دیگری خودتان یک محصول ساده و مؤثر به منظور پاکسازی صورتتان تهیـه کنید.

هشدار: پودر ذغال فعال برای جوش سر سیاه زغال فعال‌شده ممکن هست لباس‌های شما را لک کند. قبل از تهیـه هر گونـه ماسک صورت، لباس‌های خود را عوض کنید. حتماً چیزی بپوشید کـه کثیف شدن آن درون زمان اعمال ماسک روی صورت برایتان مـهم نباشد. اگر لباستان لک شد، فوراً آن را بشویید.

۱- ماسک پاکسازی ملایم

منافذ صورت خود را با این ماسک ساده بـه سرعت سم‌زدایی و پاک کنید. این ماسک با قدرت جاذبی کـه دارد ناخالصی‌ها و آلودگی‌های پوست شما را پاک مـی‌کند.

چیزهایی کـه لازم دارید:

  • زغال فعال‌شده (یک کپسول یـا یک قاشق غذاخوری)
  • ژل آلوئه‌ورا
  • پیـاله یـا کاسه کوچک به منظور ترکیب
  • برس ماسک صورت یـا ابزاری به منظور ترکیب

روش تهیـه:

در یک کاسه یـا پیـاله، یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا را با محتوای یک کپسول از زغال فعال‌شده ترکیب کنید که تا خمـیری یکنواخت حاصل شود. این ماسک را روی صورت بمالید و از استعمال آن بـه نواحی اطراف چشم خودداری کنید. بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید که تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

۲- ماسک پاکسازی به منظور پوست‌های جوش‌دار یـا لکه‌دار

مـی‌خواهید جوش‌ها و لکه‌های روی صورت خود را محو کنید؟ از این ماسک پاکسازی به منظور پیشگیری از عذاب حاصل از این جوش‌ها بر روی صورت خود استفاده کنید.

چیزهایی کـه لازم دارید:

  • زغال فعال‌شده (یک کپسول یـا یک قاشق غذاخوری)
  • عصاره یـا اسانس درخت چای
  • روغن یـا کرم صورت
  • پیـاله یـا کاسه کوچک به منظور ترکیب
  • برس ماسک صورت یـا ابزاری به منظور ترکیب

روش تهیـه:

یک قاشق غذاخوری از روغن یـا کرم صورت (مانند جوجوبا یـا هسته انگور) و ۲ قطره اسانس درخت چای را با محتوای یک کپسول از زغال فعال‌شده درون یک کاسه یـا پیـاله ترکیب کنید که تا خمـیری یکدست حاصل شود. این ماسک را روی صورت بمالید و از استعمال آن بـه نواحی اطراف چشم خودداری کنید (درخت چای ممکن هست برای چشم‌ها تحریک‌کننده باشد). بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید که تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

۳- ماسک پاکسازی عمـیق

 منافذ صورت خود را با این ماسک پاکسازی بسیـار عمـیق عاری از هر گونـه کثیفی، آلودگی و ناخالصی کنید.

چیزهایی کـه لازم دارید:

  • زغال فعال‌شده (یک کپسول یـا یک قاشق غذاخوری)
  • پودر یـا خاک رس
  • روغن یـا کرم صورت
  • پیـاله یـا کاسه کوچک به منظور ترکیب
  • برس ماسک صورت یـا ابزاری به منظور ترکیب

روش تهیـه:

در یک کاسه یـا پیـاله، یک قاشق چایخوری از خاک یـا پودر رس و یک قاشق غذاخوری کرم صورت مانند جوجوبا یک هسته انگور (یـا حتی روغن آووکادو یـا روعن زیتون) را با محتوای یک کپسول از زغال فعال‌شده ترکیب کنید که تا خمـیری یکنواخت حاصل شود. این ماسک را روی صورت بمالید و از استعمال آن بـه نواحی اطراف چشم خودداری کنید. بگذارید ماسک ۱۰ که تا ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید که تا نتیجه مطلوب را بگیرید.




[روش تهیـه ماسک زغال به منظور پاکسازی صورت درون منزل - مجله اینترنتی فوت و ... پودر ذغال فعال برای جوش سر سیاه]

نویسنده و منبع: سعیده اکبری |